Pomysły na nowoczesne siedziska do recepcji dla Twojego biura

Recepcja jest pod wieloma względami sercem budynku. To tutaj wszyscy wchodzą do organizacji każdego ranka i wychodzą wieczorem. Jest to miejsce, w którym goście czekają, aby ich zobaczyć, i jest to najważniejsze miejsce, jeśli chodzi o zrobienie dobrego pierwszego wrażenia.

Jeśli znasz się na biznesie, a zakładamy, że tak, to wiesz, że pierwsze wrażenie jest WSZĘDZIE. Jeśli klient wchodzi do Twojej recepcji, a przestrzeń jest brudna, nieuporządkowana, recepcjonista nie zwraca na siebie uwagi, nie uśmiecha się i nie pyta, w czym może pomóc, a krzesła w recepcji są wyjątkowo niewygodne, to czy naprawdę myślisz, że wywrze on pozytywne wrażenie na temat całej Twojej firmy? Wcale nie!

Prawdopodobnie automatycznie założą, że przykładasz tyle samo uwagi do swoich towarów i usług, co do ogólnego wyglądu recepcji - czyli niewiele! Bez wątpienia spowoduje to, że odwrócą się i przeniosą swoje interesy gdzie indziej, prawdopodobnie do jednego z Twoich konkurentów. Wszystko to składa się na utracone zyski dla Ciebie. Na nieszczęście jest to obszar działalności, który można łatwo naprawić, poświęcając mu niewiele czasu i uwagi.

Jedną z najważniejszych rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, są miejsca siedzące w recepcji. Oczywiście, obszar ten musi również wyglądać fantastycznie; musi być czysty i schludny, musi odzwierciedlać nastrój i etos całej firmy, i musi mieć recepcjonistę, który jest pomocny i uważny. Jeśli jednak siedzenia są wręcz niewygodne i wymagają dobrego wyczyszczenia, goście nie będą pod wrażeniem w oczekiwaniu.

Wniosek jest taki, że imponująca recepcja jest niezbędna dla dobrze zarządzanego i odnoszącego sukcesy biznesu, począwszy od stanu recepcji, aż po ilość razy, kiedy recepcjonista uśmiecha się do gości!

Jak więc można urozmaicić pracę i stworzyć profesjonalną, wygodną i przyjazną recepcję, korzystając z najlepszych oferowanych rodzajów siedzisk recepcyjnych? Sprawdźmy kilka pomysłów na siedziska recepcyjne, które warto rozważyć przy następnej przebudowie.

Co Twoi goście będą robić w czasie oczekiwania?

Po pierwsze, należy zastanowić się, co goście będą robić w czasie oczekiwania na wizytę. Oczywiście nie chcesz, aby ktokolwiek czekał zbyt długo, ale istnieje możliwość, że będą bardzo wcześnie umówieni na wizytę, a to oznacza, że będą musieli trochę poczekać. Czy w tym czasie będą musieli pracować? Czy należy zapewnić dostępność punktów ładowania laptopów i tabletów? Czy trzeba zapewnić im małe stoliki, na których będą mogli oprzeć swoje prace? To wszystko są dodatki, które można rozważyć i które naprawdę wzbogacą przestrzeń recepcyjną.

Oczywiście, jeśli chodzi o miejsca siedzące, muszą być wygodne. Jeśli goście będą pracować w oczekiwaniu na wizytę, potrzebują wygodnego siedziska. Możesz kupić dość twardą sofę do recepcji, która zapewni im wygodę podczas oczekiwania, nada recepcji przytulny i domowy charakter, ale będzie też wystarczająco stabilna, aby mogli robić wszystko, co muszą, czekając na wizytę.

Rozmieść miejsca siedzące w recepcji w grupach, parach i pojedynczo

To zależy od tego, jak duża jest recepcja, ale może się zdarzyć, że do budynku przychodzą grupy gości, którzy muszą siedzieć razem. W takim przypadku należy ustawić miejsca siedzące w grupach. Oczywiście może się też zdarzyć, że odwiedzający przyjdą do budynku sami i nie będą chcieli siedzieć z nieznajomymi, których nie znają. Chodzi o to, aby zaspokoić różne potrzeby, a to jest dość łatwe, gdy miejsca siedzące są pogrupowane.

Można na przykład zastosować siedzenia typu cube, przypominające stołki, ale wykonane z tkaniny i znacznie wygodniejsze. Można je ustawić wokół małego stołu w grupie czterech lub pięciu osób, a po drugiej stronie przyjęcia można umieścić sofę lub kilka pojedynczych krzeseł. Daje to gościom możliwość wyboru miejsca siedzenia i zmniejsza dyskomfort, jaki mogą odczuwać, siedząc wśród obcych ludzi.

Upewnij się, że siedzenia pasują do wystroju

Jeśli Twoja recepcja jest urządzona w eleganckim, monochromatycznym stylu, nie chcesz, aby sofa lub kolekcja krzeseł całkowicie kolidowała z tym wystrojem. Ważne jest, aby wszystko do siebie pasowało, aby jeszcze raz wywrzeć właściwe wrażenie. Misz-masz wzorów może być intrygujący, ale może też sprawiać wrażenie niezorganizowanego i "wrzuconego do jednego worka". Utrzymuj wszystko w tym samym wystroju i stylu, a od samego początku będziesz sprawiać właściwe wrażenie.

Na przykład, monochromatyczność może oznaczać czarne lub białe siedzenia, ale może również oznaczać dodanie nieco szarych mebli biurowych, aby nieco urozmaicić sytuację. Takie rozwiązanie nadal mieści się w palecie kolorów, ale wprowadza coś zupełnie innego.

Komfort jest wszystkim

Poruszyliśmy już kwestię komfortu, mówiąc o tym, co odwiedzający będą robić w czasie oczekiwania, ale jest to tak ważne, że wymaga osobnej sekcji. Unikaj twardych krzeseł i drewnianych stołków. Mogą one wyglądać nowocześnie, ale są bardzo niewygodne i prawdopodobnie sprawią, że Twoi goście będą się wiercić i denerwować w trakcie oczekiwania. Istnieje jednak wyjątek od tej reguły, który omówimy w ostatnim rozdziale.

Upewnij się, że siedzenia są regularnie czyszczone, a wszelkie rozlane płyny natychmiast wycierane. Plamy na sofach nie wyglądają dobrze i na nikim nie robią wrażenia!

Jeśli nie chcesz rezygnować z sofy, możesz wybrać krzesła pokryte tkaniną lub nawet siatką, które są niezwykle wygodne i dostępne w wielu różnych kolorach. Są one również bardzo uniwersalne, ponieważ w razie potrzeby można je wykorzystać do innych funkcji, np. podczas spotkań, gdy w sali konferencyjnej nie ma wystarczającej liczby krzeseł. Sprawdź w Internecie, jakie masz możliwości wyboru, aby podsunąć sobie kilka pomysłów. Niezależnie od tego, gdzie się znajdujesz, znajdziesz wiele opcji, takich jak meble biurowe Kent, które maksymalnie upiększą Twoją recepcję.

Wykorzystaj maksymalnie przestrzeń, którą dysponujesz

Jeśli masz małą recepcję, nie oznacza to, że musisz ograniczać liczbę miejsc siedzących lub obniżać jakość. Wykorzystaj przestrzeń wokół siebie, instalując fotele ścienne. Są one wygodne i mogą być zaprojektowane w różnych kolorach, dzięki czemu z łatwością dopasują się do ogólnego wyglądu, nie zajmując przy tym zbyt wiele miejsca. Jeśli recepcja jest wolna, pracownicy mogą również korzystać z tego miejsca, aby szybko się spotkać, co sprawia, że jest to wielofunkcyjna przestrzeń dla całej organizacji.

Nieformalne siedzenia i wystrój to świetny pomysł

Zawsze lepiej jest wybrać nieformalną, swobodną i niezobowiązującą opcję siedzenia, niż duszną, spiętą opcję, która z pewnością nie będzie wygodna. Decydując się na bardziej wyluzowany wybór, odprężasz gości i unikasz nagromadzenia stresu. Nie masz pojęcia, dlaczego goście czekają w recepcji, a może to być coś bardzo poważnego, np. rozmowa o pracę. W takim przypadku należy postarać się ich zrelaksować, a nie jeszcze bardziej sprężyć!

Wygodne miejsca do siedzenia, dobrze wyściełane krzesła i relaksujące dodatki, takie jak ekspres do kawy lub kwiaty/rośliny, stworzą właściwe wrażenie i odpowiednią atmosferę w recepcji.

Oczywiście, jeśli Twoje biuro jest nowoczesne, to recepcja również musi to odzwierciedlać i w takim przypadku możesz zdecydować się na coś w stylu kawiarni. Oznacza to wysokie stołki, drewniane stoły, nisko zawieszone oświetlenie itp. Chodzi o to, aby było wygodnie i nieformalnie, a jednocześnie pasowało do charakteru firmy. Być może wspomnieliśmy już o unikaniu stołków i drewnianych stołów, ale jeśli projekt naprawdę tego wymaga, a Twoja firma odzwierciedla ten wygląd, możesz o tym pomyśleć.

Koniec końców, recepcja musi być miejscem, któremu poświęca się szczególną uwagę. Z biegiem lat recepcje bardzo się zmieniły pod względem wzornictwa, a obecnie dysponujemy kreatywnością, która pozwala nam zaprojektować przestrzeń, która doskonale podsumowuje organizację. Decyzje biznesowe mogą być podejmowane w sali konferencyjnej, ale równie dobrze może się zdarzyć, że klient podjął decyzję już wcześniej, kiedy czekał w recepcji i czuł się nieswojo! Dbając o wszystkie możliwe elementy wyposażenia, sprawiasz właściwe wrażenie na każdym, kto wchodzi do budynku, a tym samym zwiększasz swoje szanse na pozyskanie nowych i ponowne nawiązanie współpracy.

Czy masz jakieś inne pomysły na wygodne i innowacyjne siedziska do recepcji? Czy odwiedziłeś ostatnio recepcje, które zrobiły na Tobie wrażenie? Podziel się swoimi pomysłami poniżej!