Sprytne rozwiązania do przechowywania w biurze podczas hot-deskowania

Hot-desking to z pewnością modny obecnie termin, a coraz więcej biur decyduje się na usprawnienie sposobu pracy swoich pracowników poprzez wykorzystanie tej metody wynajmu powierzchni biurowej. Hot-desking ma wiele zalet, między innymi to, że pracownicy mają pełną swobodę wyboru miejsca, w którym pracują w danym dniu. Współpraca jest więc bardzo łatwa, a firma czerpie korzyści z tej bardziej swobodnej opcji.

Oczywiście hot-desking ma swoje plusy i minusy, dlatego ważne jest wdrożenie systemu rezerwacji biurek, aby uniknąć konfliktów związanych z podwójnymi rezerwacjami i dwiema osobami chcącymi korzystać z tej samej przestrzeni.

Wszystko ma jednak swoje minusy, a w przypadku hot-deskingu jest ich kilka. Po pierwsze, co zrobić w przypadku pracowników, którzy nie są przyzwyczajeni do nieposiadania własnego biurka? Ludzie mogą utknąć w swoich schematach i czuć się zagrożeni, gdy nie mają osobistej przestrzeni, z której korzystają każdego dnia w pracy. Kiedy już się z tym uporamy, pojawia się bardzo realny problem - gdzie, u licha, mamy przechowywać rzeczy?

Tak, to jest problem, ale jest wiele sposobów, aby go rozwiązać!

Szafki i wieszaki na płaszcze

W pierwszej kolejności należy zająć się kwestią rzeczy osobistych, takich jak torby, płaszcze, kapelusze, szaliki itp. Można zakupić stojaki na kurtki i płaszcze lub poprosić pracowników, aby umieszczali je w swoich osobistych szafkach. Ważne jest, aby zapewnić pracownikom bezpieczne miejsce, w którym będą mogli przechowywać swoje torby w godzinach pracy. Nie chodzi tu tylko o przechowywanie w biurze, ale o kwestię bezpieczeństwa, którą należy się zająć w pierwszej kolejności. Na szczęście można z łatwością kupić szafki, które pasują do wystroju wnętrza i są dostępne w wielu żywych kolorach!

Szafki są zazwyczaj umieszczane w korytarzu lub w pobliżu drzwi, tak aby pracownicy mogli wziąć swoje torby i płaszcze wychodząc z pracy każdego dnia. Oznacza to, że każdy pracownik ma swoją osobistą szafkę z własnym kluczem, dzięki czemu nie ma problemów z zaginięciem rzeczy osobistych. Z drugiej strony, zmniejsza to również ilość bałaganu w biurze, ponieważ torby i płaszcze nie leżą na podłodze ani na oparciach krzeseł.

Szafy biurowe

Biurowe szafy magazynowe to oczywisty wybór. Ponownie, są one dostępne w wielu różnych kolorach i wzorach, więc można je wpasować w istniejący wystrój biura. Mogą być proste, np. z jedną szufladą, lub większe i mieć więcej miejsca. Wszystko zależy od tego, czego potrzebujesz i jak dużo chcesz przechowywać.

Można je rozmieścić w biurze według własnego uznania, ale dobrym pomysłem jest posiadanie jednej szafki na każde biurko, a przynajmniej raz na dwa biurka. Oczywiście, ponieważ biuro jest bardziej uporządkowane, w jednostkach tych nie będą przechowywane rzeczy osobiste, ale wszystko, co jest związane z pracą, np. broszury, ulotki, pliki itp. W miarę możliwości szafki te powinny być również zamykane na klucz.

Credenzas

Jeśli chcesz nadać swojemu biuru bardziej relaksujący lub domowy klimat, doskonałym wyborem będzie kredens. Są one trochę podobne do kredensów lub szafek, które można mieć w domu, ale są idealne do przechowywania małych przedmiotów, takich jak pliki lub nawet materiały piśmienne. Z wielu biurowych pomysłów na przechowywanie jest to prawdopodobnie najniższy klucz i mniej biurowe jak w projekcie, ale daje współczesny wygląd do swojej przestrzeni, a jednocześnie daje rozwiązanie przechowywania, którego potrzebujesz.

Kredyty mogą być ustawione warstwowo, lub mogą stać samodzielnie, z boku biurek lub wzdłuż ścian. Wszystko zależy od tego, ile masz miejsca i jaki jest Twój ogólny projekt. Można je nawet umieścić w salach konferencyjnych.

Regały na książki

Wolnostojące regały na książki to świetny pomysł na układanie segregatorów, broszur, czasopism lub innych małych przedmiotów, które potrzebują czegoś, o co można się oprzeć. Można zdecydować się na wysokie regały lub niższe, mocowane do ściany - wszystko zależy od projektu. Półki na książki mogą również wyglądać bardzo nowocześnie, jeśli są odpowiednio zaprojektowane, lub mogą być zupełnie odwrotne i wyglądać dość tradycyjnie, zwłaszcza jeśli są wykonane z ciemniejszych odcieni drewna.

Półki na książki są zazwyczaj zaprojektowane w formie "kostek", tj. oddzielonych od siebie obszarów w kształcie sześcianu, w których przechowywane są przedmioty, co pozwala oddzielić je od siebie i uniknąć bałaganu. Celem hot-desking jest usprawnienie i zminimalizowanie biura, więc nie wprowadzaj nadmiernego bałaganu na swoich półkach na książki!

Zwykłe półki

Oprócz regałów z książkami, dobrym pomysłem na przechowywanie różnych przedmiotów mogą być zwykłe półki na ścianach. Na tego typu półkach dobrze wyglądają segregatory i broszury, ale pamiętaj, aby nie przechowywać na nich rzeczy poufnych lub wrażliwych, ponieważ są one dostępne dla każdego i każdy może je przeczytać.

Możesz ustawić półkę nad każdym biurkiem lub wybrać kolekcję półek na każdej ścianie. Ponownie, zależy to od tego, ile masz miejsca i jaki rodzaj ścian również posiadasz. Jeśli szukasz mebli biurowych w Manchesterze, znajdziesz ogromny wybór różnych typów półek, ponieważ jest to jeden z najbardziej popularnych i powszechnych typów rozwiązań przechowywania w biurze.

Pedały

Mówi się, że nie należy stawiać rzeczy na cokołach, ale jeśli chodzi o przechowywanie, warto to zrobić! Piedestały są idealne jako osobiste jednostki magazynowe, więc może być tak, że dajesz każdemu członkowi personelu osobisty piedestał, zamykany, jeśli to możliwe, i mogą oni przechowywać swoje rzeczy biurowe. Pamiętaj, że w hot-desking chodzi o to, aby na biurku nie znajdowały się żadne osobiste przedmioty, ale może się zdarzyć, że Twoi pracownicy mają jakieś rzeczy, których potrzebują podczas pracy. Idealnym rozwiązaniem tego problemu jest kontener.

Kontenery zazwyczaj wyposażone są w kółka, dzięki czemu można je łatwo przemieszczać, a na koniec dnia można wyznaczyć miejsce postoju kontenerów, w którym będą one przechowywane do następnego dnia lub w razie potrzeby. Znajdziesz różne rozmiary kontenerów i wiele różnych kolorów, więc nie muszą się one zbytnio wyróżniać w zwykłym wystroju biura.

Zgodnie z ideą kontenera, istnieje również opcja wózka do przechowywania. Służą one do tego samego celu, ale są idealne, gdy odbywają się spotkania i być może potrzebne są próbki lub ulotki. Przedmioty te można przechowywać w jednym miejscu do czasu spotkania, a następnie po prostu przenieść je do sali konferencyjnej. Można je nawet tam przechowywać, aby nie przeszkadzały w zwykłej przestrzeni biurowej.

Które rozwiązanie przechowywania jest odpowiednie dla Ciebie?

Istnieje wiele różnych rozwiązań przechowywania w biurze i to całkowicie zależy od tego, co trzeba przechowywać, ile trzeba przechowywać i projekt swojego biura, jeśli chodzi o to, za którym się opowiesz. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach, dzięki rosnącej popularności hot-desking jako metody pracy, znajdziesz ogromną różnorodność wzorów, kolorów i rozmiarów. Coraz więcej firm wypróbowuje tę metodę, a większość z nich skłania się ku niej po uświadomieniu sobie korzyści wynikających ze swobody poruszania się i współpracy z innymi pracownikami.

Jakie jest Twoje zdanie na temat hot-deskingu w ogóle? Jeśli już próbowałeś, czy Ci się podobało? Czy też tęsknicie za osobistą przestrzenią, jaką daje zwykła organizacja pracy biurowej? Większość ludzi jest dość podzielona, ale zazwyczaj ci, którzy mają z góry wyrobione zdanie, jeszcze nie spróbowali tego rozwiązania! Jest wiele zalet, a kiedy już się do tego przyzwyczaisz, jest to bardzo korzystny sposób pracy zarówno dla pracownika, jak i dla pracodawcy.

Problem z hot-deskingiem polega na dobraniu odpowiednich mebli biurowych, które spełnią wszystkie wymagania, a także na zapewnieniu wysokiej jakości oprogramowania do rezerwacji biurek. W przeciwnym razie pracownicy będą się po prostu pojawiać i próbować korzystać z tego samego biurka, co może powodować konflikty i problemy. Nie jest to najlepszy początek poniedziałkowego poranka!

Jeśli myślisz o wypróbowaniu hot-desking, sprawdź meble biurowe w Londynie nie tylko pod kątem opcji przechowywania, ale także biurek i krzeseł biurowych oraz wszystkiego innego! Poświęcenie czasu na rzeczywiste zaplanowanie biura, w tym wymagań dotyczących przechowywania, oznacza, że nie będziesz musiał robić tego wszystkiego ponownie w najbliższej przyszłości, co na dłuższą metę okaże się opłacalnym rozwiązaniem.

Napisz do nas w komentarzu i daj nam znać, czy masz jakieś inne rozwiązania w zakresie przechowywania dla biura pracującego w systemie hot-desking, a także swoją ogólną opinię na temat hot-desking.